Frederiksberg Fine Food
CVR-nr. 12423489
Stægers Alle 14
2000 Frederiksberg
info@frbfinefood.dk
Telephone + 45 71 99 33 87
Betaling/Payment
Varer kan med kreditkort, mobilepay eller via bankoverførsel ved modtagelse af faktura. Varen sendes, når betaling er modtaget.
Beløbet hæves først på kreditkort, når varen afsendes.
Køb af alkohol, herunder vin og champagne
Vi gør opmærksom på, at du skal være fyldt 18 år for at kunne købe varer, der indeholder alkohol.
Levering
Levering sker sædvanligvis via GLS Pakkeservice eller DAO.
Varer kan afhentes hos Frederiksberg Fine Food på Sløjfen 10, Frederikserg i vores åbningstid og efter nærmere aftale (fortrinsvis aften/weekend).
Som noget nyt har vi indført FFF Ugelevering. Vi opsamler ugens ordrer i Storkøbenhavn og leverer senest i den førstkommende weekend.
Mod ekstragebyr leverer vi også individuelt - f. eks. gavekurve.
Fortrydelsesret
Bemærk, at fødevarer ikke er omfattet af fortrydelsesret.
For andre varer har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Fortrydelsesretten fortabes dog, hvis seglet på varen brydes og varen tages i brug, medmindre varen er fejlbehæftet.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får den første vare i fysisk besiddelse.)
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til Frederiksberg Fine Food eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen (download, ret til og upload i PDF). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage medfører en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varer returneres i original emballage.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 70 kr. for varer under 5 kg.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
- Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
- Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på,
-
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret. DET GÆLDER BL. A. KONSERVEREDE PRODUKTER SÅSOM TRØFLER OG TAPENADER, PESTO, OLIVEN MM, SOM ER I FORSEGLEDE GLAS.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Frederiksberg Fine Food
Stægers Alle 14
2000 Frederiksberg
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler på varer til husholdningens løbende forbrug i forbindelse med din ordre eller levering, bedes du hurtigst muligt og senest 3 dage fra modtagelse af din vare kontakte vores kundeservice, via mail eller per telefon, så vi kan rette fejlen.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen sædvanligvis være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. OBS! DER SKAL REKLAMERES STRAKS VED GLASKONSERVES, DA FORKERT OPBEVARING AF VARERNE, HHV. BRUD PÅ FORSEGLING MEDFØRER FORRINGELSE AF PRODUKTERNE.
Varen sendes til:
Frederiksberg Fine Food
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varer til dig.
Personoplysningerne registreres hos Frederiksberg Fine Food og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på Frederiksberg Fine Food er Marianne Kjær Stolt.
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.
Som registreret hos Frederiksberg Fine Food, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@frbfinefood.dk.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Frederiksberg Fine Food. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 16.10.2019